کد مطلب:276903 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:133

سقوط رژیم سلطنتی در عراق
همانگونه كه در حدیث هفتم توضیح دادیم، اگر در مجموع مطالبی كه در مورد احتمال سوم راجع به جمله ی: «یقتل عند كنزكم ثلاثة كلهم ابن خلیفة»؛ در آخرالزمان سه نفر كه هر سه فرزند خلیفه باشند كشته می شوند و پس از آن پرچم های سیاه از طرف مشرق نمایان می شود) آوردیم، كمی دقت كنید، این مطلب بخوبی روشن می شود كه: طبق شواهد و قرائن مذكور، مراد از: «یقتل عند كنزكم ثلاثة» كشته شدن سران و بزرگان و زمامداران كشور عراق در دوران رژیم سلطنتی در این كشور است.

زیرا: اگر ما بخواهیم بین دو روایتی كه از «حذیفه» در تفسیر (حمعسق) نقل نمودیم، و بین حادثه ای كه در سال 1958 میلادی در عراق اتفاق افتاد و به سقوط رژیم سلطنتی (و برقراری نظام جمهوری، و كشته شدن كسانی كه زمام امور كشور عراق را بدست داشتند، مانند «فیصل» و «عبد الاله» و «نورالسعید») منجر گردید، مقایسه ی كوتاهی بعمل آوریم، به این نتیجه می رسیم كه: ظاهرا مقصود از «عبد الاله» و فرزندان عباس، و یا خاندان ابن عباس همین زمامداران كشور عراق می باشند.

زیرا: در نخستین روایتی كه در تفسیر آیه ی شریفه ی (حمعسق) از حذیفه آوردیم، چنین آمده بود كه: این آیه ی شریفه درباره ی مردی از خاندان (ابن عباس) كه نامش «عبد الاله» و یا عبدالله است نازل شده است.

و در روایت دوم چنین آمده بود كه: وقتی «عمر» پرسید آنها چه كسانی هستند؟حذیفه، جواب داد آنها از بنی عباس اند، و در شهری كه آنرا «زوراء» [1] یعنی: بغداد، می نامند، كشته می شوند. و در روایت سوم آمده بود كه: شهری ساخته می شود، بین



[ صفحه 205]



دجله، و دجیل، و قطربل، و صراة، كه ستمگران اهل زمین در آنجا جمع می شوند، و خداوند همه ی آنها را نابود خواهد كرد.

بنابراین هیچ بعید نیست كه: مقصود از آن سه نفری كه در آخرالزمان كشته می شوند، زمامداران آن روز كشور عراق، كه یكی از آنها نیز عبد الاله است، بوده باشد.


[1] براي اينكه معلوم شود «زوراء» كجاست، به (مشخصات جغرافيايي منطقه ي (زوراء) مراجعه فرمائيد.